A magyar nyelv – attól függetlenül, hogy napjainkban csak a kommunikációra használjuk, és hogy néhány tudósnak mondott ember azt állítja róla hogy csak kétezer éves – mégis önmagán, a saját logikáján keresztül bebizonyítja bárkinek akit érdekel azt, hogy nem csak egy nyelv. Hanem egy nyelvnek is használható, vagy mondhatjuk inkább úgy is, hogy nyelvnek álcázott filozófiai rendszer.
Akiknek nincs szükségük filozófiára, azok nyugodtan beszélgethetnek a segítségével, hiszen kifejezően és formailag is szépen el lehet rajta mondani bármit, ami a modern élethez kell. A kifejezőségét hatalmas szókincse teszi lehetővé, a formai szépsége mögött pedig egyedi szabályai állnak – melyek kizárják a rosszul hangzó és nyelvtörő mássalhangzó torlódásokat – a magánhangzók árnyalati gazdagsága, hosszú és rövid változataik éles megkülönböztetése, pedig nagyon szép egyedi ritmust és dallamvilágot ad ennek a nyelvnek. Így beszélgethet, énekelhet, szavalhat, vagy regélhet rajta a nép – amelyik még manapság is használja, – nem lehet rá panasza senkinek. Hiszen híven, mondhatjuk veretesen szolgálja őket.
De útmutatásai, mondhatjuk úgy is hogy filozófiája, mely szintén páratlanul magas fokú, a legutóbbi ezer évben a háttérbe szorult. Nem magától vonult vissza, ilyet önszántából nem is tehetett volna. Erőszakkal, tűzzel és vassal szorították háttérbe, megpróbálva eltüntetni mindent ami erre a filozófiára emlékeztet. Hogy miért nyilvánították károsnak ezt a fajta életszemléletet, azt mindenkinek a saját értékítéletére bízhatjuk, akinek van türelme ahhoz hogy átrágja magát ezen tanulmányon. De a szellemiség, amely létrehozta ezt a rendszert, itt lebeg körülöttünk azóta is szinte rezzenetlenül.
Mert az ősök, kitörölhetetlenül beleszőtték nyelvükbe a nyelvtani szabályokkal együtt a világnézetüket is. Aki pedig kíváncsi rá, annak nem kell mást tennie, csak meg kell vizsgálnia a szavak réteges jelentése mögötti útmutatásokat, s már is rátalált az ős nyelvalkotók eme károsnak bélyegzett életfilozófiájára, ami jó ezer évig pihent, rejtőzködött, bujkált a szavak között. Arra várt, hogy eljöjjön az idő, amikor az őt fojtogató szellemiség végre enged a szorításából és ő felébredhet Csipkerózsika álmából. Várt, csak várt, hogy mint egy herceg eljöjjön az új nemzedék, s felébressze véget vetve a gonosz varázslatnak.
Hogy ki és mikor lehelte bele ezt a felettébb rejtélyes és a mai ember számára is hihetetlenül fejlettnek látszó szellemiséget ebbe a nyelvbe, még tisztázásra vár. De aki erre a titokra fényt derít, az valószínűleg az egész történelemtudományt gyökerestül átíró és megreformáló felfedezést tesz. Mi egyelőre annyit tehetünk, hogy nyomába eredünk az ősök szellemének, s megpróbáljuk még jobban láttatni a nyilvánvalót. Leporolva ezt az ezer éve tétlenségre ítélt szellemiséget, aminek a bölcsességei egyes esetekben a modern huszonegyedik századi tudomány felfedezéseivel vetekszenek. Sőt, néha túl is lépik azt.
Hogyan kerülhetett nyelvünkbe ez a döbbenetesen mély szellemiség? Ezzel kapcsolatban egy másik rejtélyt is tisztáznunk kell!
Még néhány zavarba ejtő adat a lineáris fejlődés egyik talapzatáról:
Vajon miért pont 4500 évesek a piramisok?
Egy átlagember azt gondolná, hogy jól átgondolt tudományos koncepció állapította meg a korukat. A valóság viszont az, hogy nagyon sok geológus vizsgálta a köveiket és mindegyik azt mondja róluk, hogy legalább tízezer évesek, de inkább több. Az egyiptológusok szerint viszont mindez badarság! Mi a valóság? A mai valóság az az, hogy Egyiptom Iszlám ország. Ott még nem a tudomány, hanem a vallás határozza meg dolgok irányvonalát. Az Iszlám szent könyvek szerint viszont, – amik nagy részben megegyeznek a Zsidó-Keresztény kultúrkör ide vonatkozó könyveivel, a világ összesen max, hatezer éves. Hogyan lehetnének akkor a piramisok tízen-ezer évesek? Kerestek hát a világ hatezer éves történelmében egy olyan időszakot ami elég régen volt, és összeegyeztethető az ő időszámításaikkal. Az az egyiptológus, aki nem fogadja el a hivatalos Egyiptomi álláspontot, nem egyiptológus többé. Ha sokat hangoskodik még vízumot sem kap Egyiptomba. Nem még kutatási engedélyt; Csoda, hogy mindenki egyetért a hivatalos állásponttal?
Kép a méretarányok körülbelüli megértéséhez.

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Előadás

Előadás rendelhető a könyvekkel kapcsolatos témákban az utikonyv@velvet.hu e-mail címen, vagy az alábbi telefonszámon:

+36 20 343 3730.

Budapest 100km-es körzetében a meghívás esetén adok 6 darab könyvet 2500ft/db. áron, az előadás pedig ingyen van! 100-200km-ig 8 darab könyv vásárlása szükséges.

A fenti ajánlaton kívül, természetesen megpróbálok minden ötlethez rugalmasan állni.

A lényeg a jó kapcsolat, és a

SZER-ETET!